Erasmus+ w Clacton-on-Sea w Anglii

Opublikowano: 2022-10-13 11:08, Numer artykułu: 58312 , Autor: A.Sajna

8 października br. pięć uczennic i dwie nauczycielki naszego liceum stawiły się punktualnie na lotnisku w Bydgoszczy, aby wylecieć do Wielkiej Brytanii na wymianę międzynarodową w ramach projektu C.C.A. Climate Change Awareness. Oto ich relacja:

Podróż rozpoczęłyśmy od zwiedzania Londynu. Oczarował nas piękny park Kensington Gardens i znajdujący się w nim Pałac Kensington, a w nim wystawa fotografii Life Through a Royal Lens.

Następnie spędziłyśmy fantastyczny wieczór przy fish and chips z grupą z Portugalii. Kolejny dzień, to kolejne przeżycia. Piękny Londyn, a w nim Big Ben, The Houses of Parliament, Westminster Abbey, Downing Street, Changing of the Guards, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Chinatown, Soho and Cafe in the Crypt. W National Gallery miałyśmy niewiele czasu, ale wystarczyło, by zrobić niepowtarzalne zdjęcia. Potem przyszedł czas na podróż do Clacton-on-Sea, naszego miejsca pobytu podczas wymiany. W poniedziałek, w angielskim deszczu dotarliśmy do goszczącej nas szkoły. Przywitano nas gorąco. Odbyła się integracja z uczniami z Portugalii, Szwecji, Włoch i Wielkiej Brytanii. Pracowałyśmy sumiennie w grupach międzynarodowych w budynku szkoły oraz w terenie. Zajęcia związane były z projektem i dotyczyły problemów środowiskowych. Znalazłyśmy jeszcze czas na spacer nad morzem i integracyjną kolację w prawdziwym angielskim pubie.

Wtorek rozpoczął się wcześniej rano, wyjazdem do Londynu. Najpierw zajęcia w Environment Agency o znaczeniu społecznym i ekologicznym londyńskiej the Thames Barrier, a następnie wycieczka Uberem po Tamizie (Tak, po rzece), podziwianie uroków miasta i pobór próbek wody i spacer po pięknym St. James’s Park koło Buckingham Palace. W środę badałyśmy jakość wody w poszczególnych odcinkach Tamizy i zwiedziłyśmy Colchester - najstarsze miasto w Anglii. Na koniec dnia zjadłyśmy piekielnie dobrą kolację w hinduskiej restauracji.

W czwartek miałyśmy okazję brać udział  w zajęciach terenowych oraz odwiedziłyśmy muzeum historii naturalnej w Colchester. Wieczorem spacer po plaży i tradycyjny angielski roast dinner. Piątek był dniem ostatnim naszej wymiany. Pracowaliśmy w międzynarodowych grupach nad innowacyjnymi sposobami przeciwdziałania zmianom klimatycznym i prezentowaliśmy nasze pomysły przed aktywistą z organizacji Oxfam. Wieczorem odbyło się oficjalne zakończenie wymiany. Czas umiliły występy szkolnego zespołu. Nie zabrakło także tańców. Ostatecznie nadszedł czas pożegnania… z żalem żegnałyśmy się z naszymi przyjaciółmi ze szkół partnerskich. Bez wątpienia ta wymiana była niepowtarzalną przygodą. Do Polski wróciłyśmy bogatsze o nowe znajomosci i doświadczenia.